середа, 23 травня 2012 р.

Християнські журнали

Давно збирався написати про сучасні церковні видання, і про шрифти та типографію, які вони використовують. І от, сьогодні такий привід стався — Вахтанг Кіпіані вивісив у себе у Фейсбук кілька варіантів обкладинки журналу УГКЦ «Наш собор»
Почнемо з того, що варіантів обкладинки по суті два: з фото патріарха УГКЦ Святослава та з фото Аскольдової могили. Про останнє фото — нудне, без людей, з великим масивом асфальту на передньому плані, який ніяк не використаний (а міг би лягти туди головний винос), говорити годі — воно провальне. Друге фото краще. Воно якісне по кольорам і композиції, і головне: на ньому зображена впізнавана людина, і ракурс, по суті (в анфас чи в три чверті) ролі не грає.
Більше є варіантів логотипів, і оскільки вони прямо стосуються теми нашого блогу, зупинимося на них ґрунтовніше:


У перших двох логотипах, що показані вище використана банальна антиква, яка не має жодного стосунку до східного християнства, більше того, використаний далеко не найкращий антиквений шрифт. У першому варіанті було намагання зробити якийсь натяк на бані собору, але та стилізація невиразна та немайстерна.
У наступних двох варіантах використаний рублений шрифт — Аріал, якщо не помиляюсь, взагалі найбанальніший з усіх можливих:

В другому варіанті до напису доданий ще й малюнок собору, але він ніяк не увязаний з написом, та і являє собою, швидше грубе креслення, ніж стилізацію.
Далі, по суті один і той же логотип, але з незначними змінами: з хрестом, з собором та напис у два рядки.

Цікаво, що увагу тут привертає в першу чергу хрест — надзвичайно потужний символ.


Сам же логотип слабенький, хоча напевно, із усіх наведених, найкращий. Тому, що тут є правильний напрямок — звернення до кирилівської стилізації, хоча вона і не надто вдала, але й не така лубкова, як у наступних варіантах:


Щодо останнього слід зауважити непотрібність тої тіні, звичайно якщо не планується 3d ефект ;))

Крім того, слід звернути увагу на назву. Не знаю, чому «Наш собор», а не просто «Собор» — потужніше і з вербального і з візуального боку, напевно були якісь причини. Але слово «наш», взагалі не варто вип'ячувати в логотипі — не слід забувати, що не так давно існував одіозний дніпропетровський журнал з такою назвою.