Оглядаючи ритину Трійця з книги Буття, виданої Ф. Скориною у Празі у 1519 році, я звернув увагу на думки деяких дослідників(1), про вплив на друки Скорини робіт А. Дюрера. А переглянувши альбом робіт славетного німецького графіка(2), побачив подібність іншої ритини з видання Скорини, до ще одної роботи Дюрера:
Ритина з книги Плач Єремії. Прага. 1519. / А. Дюрер. Св. Антоній. Нюрнберг. 1519
Якщо між першою парою зображень — двадцять років, і тут все сходиться, то друга пара була створена в один рік, що дивно. Як могли дюрерові ритодруки потрапити до Праги, де їх побачив майстер скорининих друків, ритував подібне зображеня, а далі була надрукована книга Плач Єремії з тією ритиною, протягом ОДНОГО року? Чи може ілюстрації до скорининих друків ритував німецький майстер? Чи може це все ж таки співпадіння?
У будь-якому випадку треба ретельно ознайомитися з німецькою графікою кінця XV — початку XVI ст.
Примітки:
1. Енциклопедичний довідник «Франциск Скорина и его время», Минск, 1990, стор. 537
2. Альбрехт Дюрер. Гравюры. М. 2008, стор. 476
Немає коментарів:
Дописати коментар